Скачать книгу
Если нет возможности читать онлайн, скачайте книгу Богослов'є. Мій молитовник файлом для электронной книжки и читайте офлайн.
Богослов'є. Мій молитовник
Диана Ляшук
© Диана Ляшук, 2022
ISBN 978-5-0056-3665-2
Создано в интеллектуальной издательской системе Ridero
Перша молитва до Ісуса Христа
Милостивий Господи, Спасителю наш, просвіти і виведи на світло, щоб ми могли з Твоєю обітницею успадкувати нетлінні вічні блага!
З милістю дивися на мене, Твого недостойного раба, не згадуй мої беззаконня; по Твоєму безмежному милосерддю пробач всі мої прогріхи. Ні за що не приступим Твою світлу волю, не відречемся від Тебе, наш Бог і Спаситель. Перед Тобою грішимо, але саме Тобі одному служимо. Саме в Тебе вірим, до Тебе одного прибігаємо і саме Тебе шукаємо в час біди.
Саме Ти очисти і спаси мене. Саме Ти просвіти мій розум, бо вірю непоколібимо в Тебе одного мого Утішителя і Спасителя!
Сподвигни наше серце, щоб любили одного Тебе Боже і Творця нашого! Направ шляхи наші, щоб ходили постійно в світлі і в заповідях Твоїх!
О, Господи, Спасителю наш, яви нам твою щедру милість:направ да живем в світлі і правді на всі дні нашого життя і тоді будем гідні при другому Твоєму пришесті, да почуєм від Тебе в Царство Небесне і отримаєм в спадок неймовірні красоти во славу Твою і Твого вічного Отця і вічного Божественного Духа во віки віків. Амінь!
Тропар і Кондак
Тропар Глава 1
Спаси Господи, Твоїх людей і благослови Твою спадщину, якою даруєш перемогу над противниками силою Твого Хреста.
Кондак Глава 4
Померший добровільно на хресті, Христос, Боже, даруй щедрість Свою на одне Твоє нове общество.
Допоможи Своєю силою і давай перемогу над противником, Твоя допомога буде зброя проти світу і знак на непереможність.
з молитовника на всякий день протягом тижня
Молитовне звернення
Боже! Творець і Владика цього світу! Подивися з милістю до Твого творіння, прикрашеного в Твій божественний образ, в цей ранішній час оживи і просвіти тих, хто знаходиться біля Тебе -короткими сонячними променями, а також мою темну душу мертву від гріха.
Забери від мене смуток і лінощі і даруй веселу душевну бадьорість, да з радістю в серці славитиму Твою благодать і святість, Твою безкінечну велич, бзкрайнє Твоє совершенство в усякий час у будь-якому місці.. Саме Ти є мій Творець і Владика, в моєму житті вся слава Тобі від Твоїх розумних творінь в усякий час, точно і назавжди у вічні роки. Амінь.
*
Господи! Навчи нас жити у взаїмній любові, укріпи нас через Твій Дух світлий, укроти пориви на пристрасті які перечать євангельскій небесній любові і направ серце подалі від мертвих земних розваг.
*
Дай, мені, Господи всякі земні блага, хочу саме Твою благодать, Твій мир і Твою правду і Твоє світло і саме в них перебувати в усі дні мого життя до останнього подиху.
*
Я дивлюся саме на Тебе, Владико сердечними очима, я вірю в Тебе без сумніву. Ти Сам знаєш скільки і чого мені дарувати. Ти-Скарб на всілякі блага, Ти понад міру роздаєш всякі блага, премудрості, всемогутності.
Оранта
*
Людинолюбець Господь, Ісус Христос, Син Божий, дякую від усього серця, прошу в цій молитві навчити любові до ближнього і презирства до земного, наповни моє серце миром, розумом, солодкою любоью. Утверди, Боже, в мені це заради Пречистої Богородиці-нашої Владичиці і я буду Твоїм чудом і найкращим найбільшим чудом.
*
Блага Владичице! Покажи владу Свою наді мною і над Твоїм народом, богобоязливого і боголюбчого-да позбавиш нас через молитву від скверни, лукавства і худих помислів, від всякого гріха і пристрасті і від всякого диявольського обману, даруй ці блага, Мати Божа!
Оранта (пор.-грец. Οuραητα, лат. Оranta Молящая) один з основних іконографічних типів зображення Богоматері, що представляє Її з піднятими і розкинутими в сторони руками, розкритими долонями назовні, в традиційному жесті заступницької молитви [1].
Особенности и эпитеты
От прочих иконографических типов изображения Богородицы Оранту отличает величественность и монументальность. Её поза статична, композиция симметрична.
Образ Богоматери Оранта в апсидах храмов может быть также связан с темой Второго пришествия Иисуса Христа [1].
Особливості та епітети
Від інших іконографічних типів зображення Богородиці Оранту відрізняє величність та монументальність. Її поза статична, композиція симетрична.
Образ Богоматері Оранта в апсидах храмів може бути пов'язаний з темою Другого пришестя Ісуса Христа [1].
Один з епітетів, що присвоюються зображенню Оранта «Непорушна Стіна» (за текстом грецького вірша акафіста Богородиці: «Царства непорушна стіна»). Ще один епітет Платітера (з порівн.-грец. лат. Platytera Широка), в російському варіанті: «Ширша небес» [1] [2].
Монументальні зображення, що збереглися
В апсиді Софійського собору в Києві (XI століття) знаходиться одне з найвідоміших мозаїчних зображень Оранти (висота фігури 5,45 м) Непорушна Стіна [2].
Подібні зображення є в монастирі Неа-Моні на острові Хіос (Греція), в соборі Чефалу на острові Сицилія (1148), в мозаїці люнета церкви Успіння Богородиці в Нікеї (1065-1067), в розписі церкви Спаса Нередиці в Новгород9 збереглися фрагменти)
Покаяння-протиотрута до гріха
Геронда, що ви відчуваєте при думках про свої багаточислені гріхи?
Потрібно робити зусилля, щоб диявол не міг спокусити до гріха і залишити в ньому. Перебуваючи в гріху ти забуваєш Бога, звикаєш до гріха, приймаєш думки які неможна змінии і коли доходить до крайності тоді досягаєш відчаю через усвідомлення наслідків.
Чому кажеш, що залишаєшся в гріху і забуваєш Бога? Відчай, який гнітить є доказом на відсутність Бога в твоєму житті.
Значить відчай означає, що я злочинець в очах Бога?
Тлумачення цих дум є такі: відчай без надії. А за християнську надію є Христос. І тоді, коли впадаєш в гріх і відчай тебе обуяє, губиш надію, забуваєш Бога і не борешся.
Добре, як тоді треба реагувати коли згрішимо?
З падінням прабатьків гріх присутній в нашому житті. Так вже є, що для людини є неминуча спокуса і необхідні чмалі зусилля щоб встояти. Перше, усвідомлення грішності і те що вводить в гріх. І друге, дійдемо до покаяння аби більше не грішити.
Значить коли покаятися, то відійде відчай за гріх?
Відчай підтримує гріх, а покаяння його прибирає. Предпосилка до покаяння є віра в Бога і надія на Його милість. Віра в Бога означає надія на спасіння. Всяке падіння не являється кінцем, а є відправною точкою за новий початок у вашому духовному житті (боротьбі). Надія на спасіння дає силу на духовну війну.
Як можна укріпити віру в Бога?
Постійно нагадуючи собі, хто такий Бог. А Бог є Любов, Радість, Мир, Тихе Пристанище яке охороняє від бурь. Бог є Прощення.
Тобто треба нагадувати собі за Божу любов до людини?
Точно так! Людина легко забуває. Духовна боротьба постійно нагадує Божу любов. Його любов є дуже велика, адже Він направив Свого Єдиного Сина да стане людиною і постраждає за нас, да буде розпятий і похований і на третій день воскресне. Все, що він шукає-є наше покаяння і довіра в Його замисел. Завжди здавайся на Божу благодать, яка проникає в твоє життя!
Наш Бог не є храмове божество
В новому Заповіті ми отримуємо нові знання від Бога: те, що не являється храмовим ритуальним божеством. Той є поруч з нами повсякденно, наприклад на весіллі в Кані Галілейскій. Така думка є тяжкою. Набагато легше відійти від Бога, коли ідеш в храм а потім живеш як дійде на розум.
А от св. Писання не дає основи для цього. Ми чесно сприймаємо Бога як храмове божество, а богоспілкування-як храм благочестя. Богоспілкування є скромне, ненавязливе, щоденне двухстороннє у відносинах між людиною і Богом, подібно до того як всяка людина пізнає в спілкувані з любимим народом. Головним є взаїмне стремління один до одного! Людина звертається до Бога в своїй душі: «Господи, я є тут». І у відповідь на наші почуття Бог нас навідує і говорить: «І я є тут»